fredagen den 25:e januari 2013

Benjamins ettårstårtor

 

Förra helgen firade Benjamin sin ettårsdag. Segling och segelbåtar skulle kalasets tema vara, så tårtorna skulle förstås också vara i den stilen. Tårtorna fick vara lite olika men ändå enhetliga så jag samma färger på alla men olika bilder.


Tårtan bestod av ljus tårtbottenhallonmousse och lemon curd-mousse. De var spacklade med smörkräm smaksatt med vanilj och täckta och dekorerade med marsipan och lite sockermassa. 


Den lilla fisktårtan är glutenfri.


17 kommentarer:

  1. Vilka härliga färger! Det lilla flötet(heter det så??) är så gulligt!

    SvaraRadera
  2. Ja, fina tårtor och temat syns tydligt! Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Vilka söta tårtor
    Ha en trevlig helg
    Ingvor

    SvaraRadera
  4. Gud vad fina =) Har du några tips på hur man gör en bra Pippi tårta =) min dotter vill ha en sån nu på sitt 3 årskalas så jag ska ge mej på det =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gjort några Pippi-tårtor, kolla under kategorin Barntårtor.

      Radera
  5. Jag har kollat lite på flera tårtor du har gjort förut och du gör så jättefina rosor! Jag har flera gånger försökt göra rosor men allt slutar med att jag rullar ihop det till en boll och trycker ut vanliga blommor med utstickare istället... Vet du någon bra sida på internet där de har en tydlig guide på hur man gör rosor? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns en hel del tips, videon också. Kommer inte direkt på nån sida nu men prova googla på how to make a sugar rose, eller nåt liknande.

      Radera
  6. Jättefina tårtor! Härliga färger och former!

    SvaraRadera
  7. Super fina!! Din sida inspirerar :-) Till helgen ska min dotter döpas och jag är igång och planerar/förbereder tårtor. kul att få göra något kreativt mitt i Mammaledigheten! Tack för en bra sida

    SvaraRadera
  8. Sååå Snygga! Fräscha! Hälsn. Sonja H-K

    SvaraRadera
  9. Vilka stilrena och pigga tårtor! Härlig färgkombination också.
    Trevlig helg till dig!

    SvaraRadera
  10. Tack för alla era fina kommentarer!

    SvaraRadera