måndagen den 25:e augusti 2008

Macarons, del II

Eftersom jag inte var nöjd med de macarons jag bakade för en tid sedan gjorde jag nu ett nytt försök. Lite finare blev de, tycker jag, men tråkigt nog sprack ytan på nästan alla. Vad kan det bero på? Bäst blev de som hade stått länge (ca 45 minuter?) och väntat på att bli gräddade så nästa gång kanske jag måste låta dem vänta ännu längre innan jag gräddar dem?

Den här gången gjorde jag macarons enligt Hellapoliisis recept. De är fyllda med vit chokladsmörkräm smaksatt med lite hallonsylt.

8 kommentarer:

  1. Dina macaroner ser jättefina ut, trots att ytan inte är helt perfekt..

    SvaraRadera
  2. Bra macaroner! Jag har inte bakar macaronet men jag har bakat mycket kakor och tårtor. ;)
    Du kan se mina prestationer i min blog: http://alanora.vuodatus.net/

    SvaraRadera
  3. Tack för era kommentarer! Jag vill i alla fall att de skall bli perfekta någon dag :-D.

    Nora, skall genast ta mig en titt på din blogg också :-)

    SvaraRadera
  4. vill du ha gratis presentkort på hm,jc eller gina tricot - då ska du bli medlem här , bara att klicka på länken och bli medlem

    http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=11953
    puss!

    SvaraRadera
  5. ojdå jättefina macaroner (:

    SvaraRadera
  6. Jag testade att göra egna idag men misslyckades.
    Dom flesta blev sprickiga.
    Nästa gång ska jag lyckas!
    Dina blev ju jättefina andra gången :D

    SvaraRadera
  7. Tack för din kommentar!

    SvaraRadera