söndag 30 maj 2010

Robin fyra år

Skomakarens barn går i trasiga skor och mina barn får inga "riktiga" tårtor...Vår mellanpojke Robin fyller fyra år idag och önskade sig en tårta med Blixten McQueen, Bärgarn, Sally och "allihopa" men jag hade inte riktigt energi för att göra "allihopa" så lättnaden var stor när jag insåg att man ju faktiskt kan använda färdiga oblat ibland, eller hur? Choklad är det bästa vår fyraåring vet - och vem tycker nu inte det :-) - och hans önskemål om chokladkaka med chokladfyllning lyckades jag i alla fall uppfylla. Och, han var nog väldigt imponerad över att jag hade lyckats göra en så fin Blixten McQueen-tårta. ;-)

Chokladsockerkaka
Dajmdragéer
Skivad banan (men inte för mycket banan, det var viktigt...)
Chokladkräm
Spacklad med grädde
Täckt med marsipan/chokladsugarpaste
Blixten-bilden färdigt oblat, spritsad dekorationskant chokladsmörkräm

Cupcakes skulle det också vara, och det blev en miniversion av Leilas bountycupcakes men utan bounty, dekorerade med chokladsmörkräm och m&m's