söndag 3 januari 2010

Brownies med variation


Recept på chokladkakor kan man inte ha för många av och nu senast har jag provat på ett recept på brownies som jag hittade här, på Joy of Baking. För att vi inte skulle få ett överflöd av brownies halverade jag receptet och då blev det lämplig mängd smet för en rund form på 16 cm i diameter. Med mått i olika storlek tog jag ut små runda kakor (nedre bilden) som jag dekorerade med grädde och chokladsås gjord på mörk choklad och grädde, och av restbitarna provade jag göra "cake pops" som varit populära i en massa bloggar. Det är väl ändå tack vare Bakerella som trenden startat, här finns hennes samling med många roliga pops. Någon färskost hade jag inte hemma så jag använde jordnötssmör och grädde i stället och på det sättet fick popsen lite jordnötssmak.