lördag 8 december 2012

Brownie cupcake med kokosgrädde och en miljon besökare


Trots att jag legat lite lågt med bloggen den här hösten har jag inte undgått att märka att besökssiffran närmat sig en miljon, och nu har visst den gränsen passerats. Det kan man ju inte låta bli att uppmärksamma tycker jag och bjuder därför på en riktigt lyxig cupcake. 


Själva cupcaken är min favorit brownie cupcake, den här gången med extra mörk choklad i. Något lite nytt ville jag hitta på också så jag har spritsat den med kokosgrädde som jag börjat använda ganska ofta i stället för vispad grädde. Om kokosgrädde läste jag nog första gången hos Annie som har en blogg full av härliga godsaker av nyttigare slaget fyllda med spännande ingredienser. Kokosgrädde är helt enkelt den tjocka delen av kokosmjölk som bildas om man låter kokosmjölk stå i sin konservburk i kylskåpet några timmar, och när man vispar den blir det en mjuk och fluffig grädde med god kokossmak. Jag har inte provat spritsa grädden förut men det gick alltså bra det också. Pröva!