söndag 14 november 2010

Biancas doptårta

Den här doptårtan gjorde jag till en liten Bianca som döptes igår. Jag tyckte det skulle vara roligt att få pröva göra en vagga som dekoration till doptårtan då vi, när vi hälsade på hos Bianca för ett tag sedan, också fick se att hon har en fin vagga. Tur nog tyckte Biancas föräldrar om förslaget och med modell av Vibekes (igen) fina doptårta gjorde jag sedan den här.

I övrigt var en vit tårta ganska självklart, och då stora fantasiblommor hör till mina favoriter blev det också en sådan. Både blomman och vaggan var sprejade med silversprej så de glittrade ordentligt. :-)

Tårtan bestod av ljusa bottnar fylld med jordgubbsmousse. Den var spacklad med vit marängsmörkräm och täckt med marsipan som jag färgat vitare. Dekorationerna är gjorda i sugarpaste.