söndag 22 april 2012

Strömsötårta!

 Bilden tagen av Strömsö

För några veckor sedan var jag med om det mest spännande hittills sedan jag startade bloggen för fyra år sedan - jag fick vara med i programmet Strömsö, där jag visade hur man dekorerar en tårta. Jag hade bakat bottnen på förhand och eftersom den skulle klara en flygresa blev det en morotskaka som är god också utan fyllning, och i programmet visade jag sedan hur man täcker tårtan med marsipan, gör enkla blommor och till sist dekorerar sin tårta. Vi dekorerade också cupcakes i programmet, favoriten brownie cupcakes med chokladfudge frosting blev det. 

Den som vill se en något nervös - ändå inget mot vad jag var idag innan programmet skulle visas på tv - version av mig borde snart kunna leta fram det på arenan. Tillägg 23.4.: Här finns det. Ni läsare som bor i Sverige (ca 80 %, räknade jag nyligen) kan tyvärr inte se programmet, men det sänds i Sverige om ca ett år. Recept och tips från programmet, bl.a. tips på hur man gör blommor, hittas i alla fall här.

Bilden tagen av Strömsö