lördag 14 april 2012

Ninas babyshowertårta


Idag har Ninas babyshower firats och jag fick göra min andra babyshowertårta. Nina själv - som i verkligheten har brunt hår, jag vet inte riktigt varför jag gjorde henne med ljust hår - fick finnas med och det var ganska roligt att modellera henne med sin stora mage. Några leksaker, en Ainukanin och  några oöppnade paket som säkert innehåller babykläder fick också plats på tårtan. Paketet nere vid kanten är en överraskning till Cathy som fyller jämna år och också firades på babyshowern.


Tårtan bestod av ljus tårtbotten fylld med lemon curd-mousse smaksatt med vit choklad (jag smälte vit choklad och blandade ner i moussen). Den var spacklad med smörkräm smaksatt med vanilj och täckt och dekorerad med marsipan, förutom de vita rosetterna på paketen och kortet  som är sockermassa.