söndag 3 juni 2012

Bröllopstårtor till M&K


Igår  gifte sig Matilda och Kristoffer och ville gärna ha bröllopstårtor i samma stil som jag gjort förut. De ville att blommorna skulle vara syrenlila och så fick det finnas några gröna blad med. Medan jag dekorerade tårtorna var jag lite osäker på hur jag skulle få bladen att passa in men kanske det blev okej till sist, det piggar ju nog upp med lite grönt bland allt det lila och vita.


Egentligen hade hela namnen fått stå på våningstårtan men den var liten och namnen ganska långa så det blev bara initialerna, och de finns också på de två större tårtorna (syns väldigt dåligt, det var mörkt och regnigt när jag tog bilderna).


Tårtorna bestod av tårtbottnar smaksatta med kakao och bitar av mörk choklad, fyllda med hallonmousse och lemon curd-mousse. De var spacklade med smörkräm smaksatt med vanilj och täckta med marsipan. Blommorna var sockermassa, bladen marsipan och runt kanten fanns ett lila sidenband. Tårtorna var helt laktosfria.