måndag 7 mars 2011

Liams doptårta

Igår döptes Liam och så här såg hans doptårta ut. Tårtan fick gärna vara av det roligare slaget och storktemat tycker jag är det, så efter att ha kollat med Liams mamma att det var okej letade jag fram några bilder på storktårtor som jag tog modell av.

Önskemålet var att Liams treåriga storebror också skulle finnas med på tårtan så han sitter bredvid och ser lite förvånad och fundersam ut, det är inte alltid så enkelt att förstå sig på lillebröder...

När jag gjort färdigt storken blev den egentligen ganska lik Aarikkas anka (se t.ex. här) men det är ju nog en stork den skall föreställa. :-)


Tårtan bestod av ljus botten fylld med vaniljmousse och jordgubbskvarg. Den var spacklad med smörkräm smaksatt med vanilj och täckt med marsipan som jag blandat med sockermassa och dessutom färgat vitare med denna färg för att få den så vit som möjligt. Dekorationerna är marsipan och sockermassa.