söndag 14 augusti 2011

Hallon-dajmkladdkaka

För ett tag sen blev en massa bakbloggare, också jag, kontaktade av Arla för att testa några olika recept på kladdkaka. Just då hade jag ändå inte riktigt tillfälle att göra detta men tur nog visade det sig att ett av recepten var kladdkakan jag bakade ganska nyss så jag blev också utlovad receptboken man skulle få som tack för att man testade recept.

Mängden kladdkakor i bakbloggsvärlden den senaste tiden gjorde i alla fall att jag var tvungen att baka en nu i stället och i den kombinerade jag två smaker som lovprisats, hallon och dajm. För att göra det enkelt utgick jag från samma enkla kladdkaka, blandade ner en krossad dubbeldajm i smeten och ovanpå placerade jag ca 1 dl frysta hallon. Speciellt hallonen gjorde den här kladdkakan till en av de godaste jag ätit! Och kladdkakor är ju bland med det enklaste man kan göra, så det här blir också mitt bidrag till Månadens sötsak som den här månaden har temat lättlagat. Det svåraste med kladdkakor är nog att låta dem stå i kylen ett dygn eller två innan man äter dem. ;-)





Så här skall en kladdkaka se ut, eller hur?