söndag 26 september 2010

Jessicas födelsedagstårta

Till Jessicas ettårskalas gjorde jag den här tårtan. Önskemålet var en chokladtårta dekorerad med rosa blommor (de är i olika nyanser även om det inte syns så bra på bilden), och namn & ålder.

Tårtan är täckt med chokladsugarpaste och nu lärde jag mig (igen) att man inte skall ändra på välfungerande koncept. Jag har tidigare täckt tårtor med chokladsugarpaste och lyckats bra med den, nu använde jag ett annat märke på sugarpasten och den blev riktigt jobbig att använda. Den blev väldigt hård och sprack lätt så även om jag tycker tårtan blev helt okej i övrigt är jag inte alls nöjd med ytan på tårtan.

Hoppas den smakade i alla fall - den består av chokladsockerkaka fylld med chokladmousse gjord på vit choklad, och jordgubbar. Den är spacklad med vit chokladsmörkräm och som sagt täckt med chokladsugarpaste. Blommorna är sugarpaste, bokstäverna marsipan.