fredag 17 september 2010

Födelsedagstårta till Matilda

Matilda fyller ett år och en tårta i glada färger var önskemålet till hennes kalas. Andra önskemål var namn & ålder, och sen kanske rosetter, blommor, hjärtan... så egentligen hade jag rätt så fria händer att göra tårtan. Ibland blir det svårt sådana gånger. Planen för tårtan såg faktiskt helt annorlunda ut innan jag började dekorera den, och jag har inte bestämt mig för om det ändå hade varit bättre att följa ursprungsplanen...

Mest funderar jag på om det var så fiffigt att göra en prickig rosett, men åtminstone fick jag med lite mera färgglädje på det här sättet. ;-)
Tårtan består av ljusa bottnar, enkel vaniljkräm tillsammans med hallon och blåbär. Den är spacklad med vit marängsmörkräm och enligt önskemål täckt med sugarpaste. Alla dekorationer är också gjorda i sugarpaste.