onsdag 25 maj 2011

Bamsegruppens våravslutningstårta

Idag höll Bamsegruppen sitt sista möte innan sommarpausen och en tårta var önskemålet. Förutom att det gärna fick komma fram någonstans på tårtan att en av deltagarna har födelsedag i morgon fick jag fria händer. Jag tyckte att glada somriga dekorationer passade bra, och födelsedagsjubilaren blev ihågkommen med ett litet paket. Och ja, det var ju den här tårtan jag skrev om redan här, tårtan fick alltså ett band gjord av prickig icing sheet runt kanten, och den är täckt med den perfekta sockermassan. :-)

Tårtan bestod i övrigt av ljus tårtbotten fylld med jordgubbsrabarbermousse. Dekorationerna är gjorda i marsipan.

Den här gången blev det salta tilltugget en paj med kallrökt lax och purjolök. Och nu har jag gjort den egen kategori för Bamsegruppens bakverk så jag har alla samlade på samma ställe.