tisdag 24 maj 2011

Test: Dekorationsark av sockermassa och ny sockermassa

Jag var väldigt glad över att Pehrnilla som har webbutiken Strössel & Annat frågade om jag - tillsammans med några andra tårtbloggare - ville testa en ny produkt hon håller på att ta fram, mönstrade ark av sockermassa som man kan använda för att dekorera t.ex. tårtor och kakor. På tårtan ovan har jag testat ett s.k. icing sheet och även om det inte var helt okomplicerat att använda (främst för att det är mycket skört) tyckte jag det gjorde tårtan (som ni ser mera av en annan dag) lite utöver det vanliga och jag är nöjd med slutreslutatet.

Den som vill veta mera om hur man använder arken hittar fina tips hos t.ex. Linda och Karin.

Samtidigt som jag testade arket passade jag också på att testa en sockermassa Strössel & Annat säljer och som lovprisats av så gott som alla som testat den. Nu kan jag sälla mig till den skaran. :-) Sockermassan var verkligen jättebra, elastisk och smidig och perfekt att kavla.