måndag 16 maj 2011

Natalies Doratårta

Nicolas storasyster Natalie firade sin femårsdag igår. Natalie är mycket förtjust i Dora Utforskaren, en helt ny bekantskap för mig. Dora verkar i alla fall vara en glad och färggrann figur som gör sig bra på en barntårta. Som vanligt när jag skall göra lite svårare kända figurer valde jag att göra en platt figur, modelleringarna sparar jag helst till fantasifigurer.

Tårtan bestod av ljus tårtbotten fylld med jordgubbskvarg. Den var spacklad med smörkräm smaksatt med vanilj och täckt med marsipan. Dekorationerna var också främst marsipan. De spritsade dekorationerna är spritsade i smörkräm med en liten bladtyll.

Nu kommer jag inte att göra några tårtor på ett dag, nästa tårta blir först om några veckor. Men någon liten uppdatering blir det nog under tiden i alla fall, det finns ju annat än tårtor att baka. :-)