lördag 14 maj 2011

Turkosa doptårtor

En liten pojke döps idag och en likadan tårta som Leos var önskemålet. Babyn och nallen gjorde jag därför så gott som identiska som till Leo men blommorna blev lite annorlunda, liksom färgerna på några detaljer. Jag funderade länge på hurdana blommor jag skulle göra den här gången och fastnade sen för en tjock och rund modell som jag tyckte passade ihop med babyn och tossorna som finns på den andra tårtan.

Knappen på bandet är fastsydd den här gången:
Det behövdes två tårtor till dopet så den andra är gjord i samma stil men med babytossor som dekoration. Designen är nog väl bekant för mina läsare. ;-)

Babyns namn var ännu inte bestämt då tårtorna avhämtades så därför ser de lite tomma ut. Men plats för namnet är reserverad och jag fick skicka med lite grön marsipan så det skulle vara möjligt att modellera ihop namnet på tårtorna ännu innan serveringen.

Båda tårtorna är lika till innehållet och består av ljus tårtbotten, jordgubbskvarg och vaniljmousse. De är spacklade med smörkräm smaksatt med vanilj och täckta och dekorerade med marsipan.