torsdag 8 mars 2012

Arne Alligator-cupcakes


Isabelles mamma tog kontakt och undrade om jag skulle ha möjlighet att baka minicupcakes till Isabelles dagis när Djungeltrumman - som gör den bästa finlandssvenska barnmusiken - uppträdde där idag. Visst hade jag möjlighet att baka men dekorationerna tänkte jag att det blir svårare med, speciellt som det skulle vara ganska många cupcakes, ända tills min man som är lite mera påhittig och händig än jag hittade på (och klarade av!) att vika en Arne Alligator-siluett av mjuk metall så att jag på det viset kunde stämpla  Arnefigurer på marsipanrundlar. Snabbt och behändigt hade jag stämplat sextio Arnesiluetter så det här var en idé som jag säkert kan ha nytta av en annan gång också.


Cupcakesen var morotscupcakes med cream cheese frosting och för att förhöja djungelkänslan bakade jag dem i formar med roligt djungelmotiv.

Tillägg: Nedan en bild på siluettformen. Ögonen (till höger) och munnen (under) var separata som jag stämplade efter att stämplat siluetten, och till sist tryckte jag pupillerna och tänderna med en cocktailpinne.