onsdag 28 mars 2012

Bamsegruppens 4BT-tårta


Idag skulle Bamsegruppen haft en person från 4BT (Fyra Betydelsefulla Timmar) på sin träff och ville gärna bjuda på en "tuff tårta". Jag tycker hela 4BTs hemsida är tuff så jag försökte göra tårtan enligt den med logo och ojämnt färgad bakgrund och cerisefärgat band runt kanten. Nedre kanten av logon har jag penslat med gul pulverfärg för att få den att skifta lite, och tårtan är täckt med grön, ljusblå och vit sockermassa som jag blandat slarvigt. Programmet för träffen ändrades i sista stund men tårtan hade jag redan gjort då - få se om det blir att fundera ut en ny variant på samma tema om en månad.

Tårtan bestod av chokladtårtbotten och den mycket goda kombinationen kokosmousse och lemon curd-mousse. Den var spacklad med smörkräm smaksatt med vanilj och täckt med sockermassa. Logon och det röda bandet är marsipan.