söndag 20 juni 2010

Bröllopstårtor till Mr & Mrs Wennerstrand

Mr & Mrs Wennerstrand som gifte sig igår och så här såg deras bröllopstårtor ut. Önskemålet var tårtor liknande C&Ks bröllopstårtor men i naturvitt, dekorerade med ett brudpar och deras efternamn. Jag hade fått lite uppgifter om hur det riktigta brudparet skulle se ut och gjorde sedan modellbrudparet enligt det. Hoppas ni kände igen er. ;-) Svårast var nästan ögonen, och brudens ögon blev visst lite sneda och vinda... Jag är i alla fall jätteglad över att jag fick göra bröllopstårtorna!
Ljus sockerkaka
Jordgubbsmousse
Chokladmousse gjord på vit choklad
Spacklad med vit marängsmörkräm
Täckt med marsipan
Blommorna gjorda i marsipan, brudparet i sugarpaste förutom brudparets hår som är marsipan
Sidenband runt kanten

Brudparet bakifrån...brudklänningen hade en vacker snörning som jag försökte få medSå här såg våningstårtan ut uppifrån innan jag placerade dit brudparet


Förutom våningstårtan gjorde jag tre stycken enkla tårtor, varje tårta var beräknad för ca 20 personer.Våningstårtan var beräknad för ca 25 personer