onsdag 8 juni 2011

Lasersvärdsmuffins

Vår äldsta pojke fyller sju år på midsommardagen så han hade sitt kompiskalas lite i förväg, och det var nog roligt för honom att få fira lite redan nu då lillebror firades så mycket förra veckan. Jag ville nu baka något till kalaset och trots att mina barn för länge sedan tröttnat på allt bakande fick jag den här gången fin assistens av födelsedagsbarnet själv, både i planerandet och utförandet. Star Wars är väldigt inne just nu så vi kom på att göra muffins dekorerade med röda och blå lasersvärd, och för att det inte skulle bli onödiga diskussioner om vem som skulle få med blå och vem med röda svärd fick det bli av båda på varje muffins. Muffinsen är hallonmuffins och ovanpå har jag spritsat lite mascarponefrosting (med philadelphiaost i stället för mascarponeost) för att få svärden att hållas på plats.

Samtidigt måste jag berömma Dr Oetkers muffinsformar som jag köpt i Danmark när vi var där på semester tidigare i år, de var väldigt stadiga och höll formen och färgen perfekt under gräddningen. Undrar när och om de kommer till Finland?