fredag 9 december 2011

Pepparkakscupcake * 3

Det här inlägget är helt och hållet inspirerat av Cecilia som nu i december har en fenomenal cupcakekalender med en ny cupcake varje dag. Igår hade hon gjort en cupcake med inbakad pepparkaksdeg och eftersom jag precis skulle göra en chokladbotten och också råkade ha lite överbliven pepparkaksdeg i kylskåpet när jag läste om hennes idé passade jag på att göra en liten chokladcupcake som jag stoppade ner några klimpar deg i. Så gräddade jag några minipepparkakor till som dekoration och idag när det är pepparkakans dag (det lärde jag mig också av Cecilia) dekorerade jag min cupcake med grädde smaksatt med pepparkakskrydda och minipepparkakorna. Smaken då? Degen märktes inte så jättemycket (borde kanske haft mera) men visst smakade hela cupcaken pepparkaka, fattas bara annat. Rolig att göra var den också!

Och så här ser inbakad pepparkaksdeg ut: