söndag 15 februari 2009

Pippi Långstrump & Co

En tårta med Pippi Långstrump till Emilia som fyller tre år. Det var viktigt att också Herr Nilsson och Lilla Gubben skulle vara med på tårtan :-). Jag ville göra en riktigt glad och färggrann tårta, och den är faktiskt gulare än det ser ut på bilden.

Chokladsockerkaka
Hallonmousse
Chokladmousse gjord på dajm
Spacklad med mjuk smörkräm
Täckt med sugarpaste
Dekorationerna gjorda i marsipan

Önskemålet var att tårtan inte skulle vara täckt med marsipan men dekorationerna måste jag ändå göra i marsipan...men man behöver ju inte äta dem. Sugarpasten sprack alltför mycket för att jag skall vara nöjd. Jag ger hemgjord sugarpaste några chanser till, sen börjar jag nog använda köpt! Sugarpaste är ändå inget man vill äta, så då kanske det inte spelar så stor roll om man har hemgjord eller köpt?