söndag 7 augusti 2011

Sensei Wu och Rodney

En tårta med Ninjagofiguren Sensei Wu och en tårta med roboten Rodney Copperbottom var önskemålet till en pojkes sexårskalas - förut har jag gjort tårtor med monstertema och rymdtema till samma pojke.

Sensei Wu är en gammal bekant så han var inte så svår att göra och jag gjorde hela tårtan i samma stil som Robins Ninjagotårta, Sensei Wu på sin snurra med sitt vapen. Det svarta mönstret på snurran skulle egentligen ha varit en sorts tornadon (tror jag) men när jag inte riktigt kom på hur jag skulle göra dem gjorde jag mönstren som sexor i stället.

Rodney var totalt obekant för mig och jag fick nog grubbla ett tag innan jag överhuvudtaget vågade mig på honom. Inte blev jag riktigt nöjd heller, det är liksom enklare att bli nöjd med blommiga tårtor. :-) Själva logon som också gärna skulle finnas med är jag väl nöjdast med på den här tårtan...

Tårtorna var lite olika; Sensei Wu bestod av tårtbotten smaksatt med kakao fylld med blåbärsmousse och chokladmousse gjord på vit choklad. Robottårtan bestod av mjuk chokladkaka II fylld med kinuskimousse och hallonmousse. Båda var täckta med marsipan och dekorationerna var också till största delen marsipan.