måndag 5 december 2011

Annis doptårta

Igår döptes Anni och så här såg hennes doptårta ut. En vit tårta i två våningar med storasyster som håller sin lillasyster i famnen, rosa blommor, och familjens hundar var önskemålen. Färgerna på dopfesten skulle vara guld, vitt och rosa så en del gulddetaljer finns med på tårtan. Storasyster svarta klänning blev sist och slutligen vit men då jag fick veta det hade jag redan gjort den svarta och tyckte ändå den passade in i helheten så den fick vara svart i alla fall.

Den som känner mig vet att jag inte är så bra på hundar men när jag fick veta att hundarna påminner lite om Morrgan & Klös var de enklare att göra, jag fick ju göra dem lite roliga och seriefigursaktiga.

Det var olika tårta i de båda våningarna; den övre bestod av ljus tårtbotten fylld med lingonmousse (se receptet på svartvinbärsmousse) och vit chokladmousse. Den undre bestod av mjuk chokladkaka II fylld med dajmmousse och vit chokladmousse. Båda var spacklade med mjölksmörkräm och täckta med marsipan och dekorationerna var marsipan och sockermassa.