fredag 2 januari 2009

Godast 2008

Den här tiden på året brukar det ju vara dags för olika sammanfattningar över året som gick, och jag tänkte också bidra med en: de godaste recepten jag provade på under 2008 :-). Det är (förstås) en mycket subjektiv sammanfattning, och om någon som provat något recept också har åsikter tar jag gärna emot dem. Men så här tycker jag:

Bästa tårtbotten

Mjuk chokladkaka II
Morotskaka
Mazarinbotten

Bästa muffins/cupcakes

Enkla chokladmuffins
Grundrecept på muffins
Kladdkaksmuffins

Bästa fyllning

Chokladmousse
Hallonmousse
På delad tredje plats: Lemon curd-mousse och vaniljmousse

Bästa frosting/kräm/glasyr

Fudge frosting
Chokladfrosting
Vit chokladfrosting
På hedersplats: Vit marängsmörkräm och italiensk smörkräm

Under 2009 måste jag prova en massa nya recept så att jag kan göra en ny lista om ett år :-)