onsdag 2 juli 2008

Liten blomtårta

En tårta som jag gjorde mest för att jag ville baka igen, men också för att ta med när vi hälsade på hos Melle, och för att prova en ny fyllning, blåbärstryffel och en ny smörkräm, Creamy Marshmallow Icing. Som botten hade jag citronbotten som jag tycker mycket om. Blåbärstryffeln hade jag gjort enligt samma idé som hallontryffeln, men med blåbär i stället för hallon och vit choklad i stället för mörk choklad. Citron, blåbär och vit choklad borde vara en god kombination men tyvärr tog citronsmaken i citronbotten överhand och smaken på fyllningen märktes just inte alls. Smörkrämen var för söt, som vanligt. Jag har nu som ett litet projekt att komma på den perfekta krämen att ha under marsipan/sugarpaste; en kräm som smakar lika neutralt och lätt som grädde, men som håller fukten borta och hindrar marsipanen/sugarpasten från att smälta lika bra som vanlig smörkräm. Flera experiment på kommande, alltså :-).

Jag passade också på att göra några blommor i sugarpaste: